Khamis, 3 Disember 2009

THE POWER OF MIND



Foto: Buku saya yang ke-22 ini boleh didapati di MPH, Popular Bookstore atau pesan terus daripada Telaga Biru Sdn. Bhd. Buku ini sesuai untuk dibaca oleh orang yang mahu cemerlang tetapi tidak tahu bagaimana mahu bermula.


Malam tadi saya memberi latihan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) kampus Petaling Jaya bertajuk THE POWER OF MIND kepada ahli Medical Sciences Student Society (MEDCY) bertempat di Dewan Kuliah B bermula jam 9.00 hingga 11.30 malam.

Beberapa orang pensyarah turut hadir. Juga diadakan jualan buku termasuk dua buah buku terbaru saya RAHSIA MINDA HEBAT dan KELUARKAN SINGA DARIPADA DIRI ANDA yang berkaitan dengan teme program. Kira-kira 200 orang peserta hadir.

Dengan presentation power point gambar-gambar slide daripada 4 aspek musibah iaitu KEMISKINAN, KEMUNDURAN, BENCANA ALAM dan TSUNAMI yang pernah dan sedang saya tangani di seantero Nusantara, saya cuba membaca perspektif para peserta bagaimana mereka bertindak balas dari segi pemikiran dengan input yang agak mengetuk hati masing-masing.

Kemudian saya meminta sebahagian mereka meluahkan rasa hati kepada peserta. Nampaknya sasaran saya sampai dan para peseta dapat menggunakan minda mereka secara optimum untuk membuat rumusan terhadap input visual yang saya sediakan.



Foto: Ini bukan di UIAM tetapi di Sek. Men. Chenor, Maran, Pahang ketika memberi latihan kepada pelajar SPM beberapa buah sekolah daerah Maran bersama pelajar pintar 20A SPM 2008, Nik Nur Madihah Nik Kamal. Saya turut melancarkan buku PERMATA GENERASI RABBANI - NIK NUR MADIHAH karya anakanda UMMU SAKINAH HAJI MUHAMMAD terbitan YAMANI ANGLE SDN BHD.

Saya turut mengijazahkan 6 Teknik Membangunkan Kuasa Minda termasuk menjaga kesihatan sebagai langkah awal membangunkan minda yang cemerlang:

  1. Mengamal Terapi Air Kosong di mana peserta diminta minum 5 gelas air ketika bangun daripada tidur waktu pagi.
  2. Mengamalkan makan menu semulajadi yang berzat.
  3. Istiqamah dengan latihan fizikal.
  4. Mengendalikan tekanan stres dengan baik. Sedikit stres baik kerana akan meningkatkan sistem imunasi tetapi stres berlebihan membunuh sel otak.
  5. Solat, yoga, tai chi dan meditasi menjadikan minda lebih produktif dan boleh mengelakkan serangan sakit jantung dan strok.
  6. Berlatihan memanipulasi gelombang otak supaya dapat mengurangkan stres, kusyuk, fokus dalam kerja, dapat tidur lena, mudah belajar, meningkatkan daya ingatan dan cekap bertindak.
Anda berminat untuk mendapat latihan ini?

Program yang sama boleh dikendalikan di tempat anda: Di sekolah, pejabat, masjid, surau, NGO, kelas pengajian dan di rumah persendirian dalam 3 pakej:

Pakej A: Sesi 2 1/2 jam
Pakej B: 1 hari
Pakej C: 2 hari

Peserta: Pelajar sekolah rendah, menengah, remaja dan dewasa.

Sila hubungi atau SMS 016-4028344 atau 013-3596574.


Foto: Saya memberi latihan "Leadership and Teamwork" kepada eksekutif dan kakitangan syarikat TELAGA BIRU SDN. BHD. di Duta Village Beach Resort, Kuantan baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan