Ahad, 4 Oktober 2009

ANUGERAH MEDIA ISLAM NEGARA - AMIN

Foto: Suasana dalam Planery Hall, PICC. Debaran menunggu pengumuman pemenang.

Hari Rabu ini 7 Oktober 2009, jam 8.30 malam saya dijemput menghadiri Malam Anugerah Media Islam Negara (AMIN) ketiga bertempat di Putrajaya International Convention Centre (PICC). Sesuai dengan taraf negara, anugerah akan disampaikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.

Saya mempertaruhkan beberapa karya. Antaranya Anugerah Buku Islam Terbaik, saya mempertaruhkan buku saya KELUARKAN SINGA DARIPADA DIRI ANDA. Anugerah Rencana Islam Terbaik, saya mempertaruhkan rencana saya dalam kolum KEMBARA majalah SOLUSI bertajuk CABARAN UMAT ISLAM DI KEMBOJA. Anugerah Majalah Islam Terbaik, kami di Telaga Biru mempertaruhkan majalah SOLUSI.

Disamping itu teman-teman seperjuangan di Telaga Biru turut mempertaruhkan beberapa karya termasuk Ustaz Pahrol Mohd Juoi, Ustaz Zahazan Mohamed, Ustaz Zaharuddin Abd Rahman, Dr. Basit Abd Rahman dan Dr. Zulkifly Mohamed.

Saya tidak meletakkan harapan yang terlalu tinggi kepada buku dan rencana saya, namun saya yakin sebahagian daripada teman seperjuangan saya akan pulang dengan gondolan anugerah.

Saya juga hampir pasti majalah SOLUSI akan menggondol anugerah, insya-Allah. Inilah buah tangan kami, 2 tahun dalam perancangan dan bulan ini akan terbit keluaran ke-13. Pengeluarannya telah mencecah 32,000 naskhah, satu bilangan yang agak memberangsangkan bagi penerbitan sebuah majalah.



Foto: Bersama (dari kiri) Ir. Ahmad Jais, Pengarah Radio IKIM.fm, Ustaz Irwan Johari yang memenangi kategori Penyampai Rancangan Agama Radio Lelaki Terbaik dan saya yang tidak memenangi sebarang anugerah.


Syabas dan tahniah kerpada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) yang mewujudkan anugerah AMIN ini. Kepada kawan-kawan, selamat berkarya.


Foto: Bersama si Bongsu, Ummu Jannah, yang telah menunjukkan kamahiran dan bakat yang tinggi dalam bidang penyuntingan. Moga jadi anak bapak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan